Príčiny pneumónie po chemoterapii


Chemoterapia - tento druh liečby rôznych zhubného novotvaru alebo infekčných, parazitárnych patologických stavov s využitím chemoterapeutikami (toxíny, jedy). chemoterapia údaje nepriaznivo ovplyvniť patogénov, parazitov a bunky rakoviny, s priamym negatívnym dopadom na ľudské telo relatívne menej. Po ošetrení pomocou jedov a toxínov drasticky znížený počet bielych krviniek, čo vedie k výraznému zníženiu imunity. Pacienti v tejto dobe najviac náchylného k rôznym infekciám. Patogénne mikroorganizmy, dostať sa do dýchacích ciest spôsobujú respiračné ochorenia a patologických stavov priedušiek a pľúc.

Zlyhania imunity účinne bojovať s vírusmi a baktérie často vedie k tomu, že chemoterapia po vyvolaní akútny zápal pľúc formu. Hlavnými príčinami pneumónie v tomto prípade sú: prenikaniu patogénov v dýchacích ciest; toxické účinky na pľúcneho tkaniva. Po chemoterapia je akútny zápal pľúc, pacient pozorovať nasledovné príznaky: zvýšená telesná teplota moc; ostrá bolesť na hrudníku; horúčka; nepretržitý kašeľ; slabosť a ťažká potenie; zrýchlený tep a dychovú frekvenciu zrýchlil; cyanóza pier a nechtovej platničky. Prax ukazuje, že vzniknuté po chemoterapii má veľký podiel úmrtí pneumónie. Zápalový proces v pľúcnom tkanive vedie k rozvoju respiračné zlyhanie, čo má za následok zvýšenie hladiny oxidu uhličitého v krvi a zvýšenie oxidované produkty metabolizmu v rôznych tkanivách.


Intenzita dýchacieho systému sa zvyšuje, a tým výrazne zvyšuje zaťaženie myokardu. V dôsledku toho - na respiračné zlyhanie srdca, sa pripojí, čo spôsobuje degeneratívne zmeny v srdcovom svale. Aby sa zabránilo vyššie uvedené komplikácie prijať osobitné opatrenia prevencie pneumónie po chemoterapii. Ak to chcete vykonať ihneď po ošetrení pridelený antibiotickú liečbu. Veľmi účinné v tomto prípade je krv, čím sa zvyšuje počet bielych krviniek a zlepšuje imunitu.